Translate

poniedziałek, 29 sierpnia 2016

PRAWDZIWY SZWAJCAR: VW Karmann Ghia Typ 34 TL (Prototyp) 1965



Witam. Podejrzewam, że nie wszyscy pamiętają, że Karmann oprócz znanego dosyć powszechnie Typu 14 produkował również tzw. "dużego Karmanna", czyli Typ 34. Nazwy są może dosyć mało finezyjne, ale przynajmniej dają nam informację na jakim podwoziu powstało dane auto - i odpowiednio "1" na początku nazwy typu mówi nam, że bazą było podwozie Typ 1 (czyli Garbus), a "3", że auto powstało na bazie Typu 3. Wracając jednak do Karmanna Typ 34 - występował on zasadniczo tylko jako coupe. Zrobiono jeszcze około 12 sztuk wersji bez dachu, ale ostatecznie nie weszła ona do produkcji. Ale - było jeszcze jedno nadwozie, o czym już mało kto wie - fastback/hatchback, powstałe w zaledwie jednym egzemplarzu. Co najlepsze - dokładnie to unikatowe auto mogliśmy podziwiać podczas tegorocznego MotoClassic Wrocław dzięki uprzejmości macierzystego muzeum VW! W moich oczach Typ 34 był jednym z 3 najciekawszych samochodów podczas całej imprezy. Stąd też zasłużył na osobny wpis, a nawet materiał wideło, który znajdziecie na końcu wpisu.

Prototyp pochodzący z 1965 roku posiadał pod klapą silnik o pojemności 1584 ccm i wbrew temu co mogliśmy dowiedzieć się z informacji miał na pokładzie skrzynię automatyczną, a nie manualną.

O ile standardowy Typ 34 Coupe jest w moich oczach dosyć pokraczny to nadwozie Fastbacka jest już bardzo przyjemne dla oka i trochę przypomina Fiata Dino. Nawet ten - nazwijmy to - oryginalny z wyglądu przód w tym wypadku znakomicie pasuje do samochodu.









Na koniec jeszcze króciutki materiał wideło:






2 komentarze: